FANDOM

Serial Articol incomplet Game stub test

Acest articol conține informații cu privire la un personaj din serialul HBO intitulat „Urzeala tronurilor”. Pentru cealaltă versiune a acestuia, vezi: Cersei Lannister (carte).

Regina Cersei Lannister este un personaj prezent în toate sezoanele. După sinuciderea fiului ei cel mic, Tommen Baratheon, aceasta își însușește tronul, fiind proclamată Cersei din Casa Lannister, Prima pe Numele Ei, Regină a Andalilor și a Primilor Oameni, Protectoare a Celor Șapte Regate.

De-a lungul seriei Edit

Sezonul 7 Edit

După încoronare, Cersei discută cu Jaime despre dușmanii pe care cei doi trebuie să îi înfrunte. Când ea își exprimă dorința de a lansa o dinastie care să dăinuie o mie de ani, Jaime îi reamintește nu doar că toți copiii le sunt morți, ci și că duc lipsă de aliați, ceea ce va face războiul ca și imposibil de câștigat. Jaime dorește să discute despre Tommen, dar Cersei, nervoasă, refuză argumentând că băiatul i-a trădat odată ce s-a sinucis. Tot discutând despre nevoia lor de a avea aliați, Cersei insistă să îi reamintească fratelui ei că cei 40 de ani petrecuți lângă tatăl ei a învățat-o suficiente lucruri.

În ciuda dezacordului lui Jaime, Cersei îl primește pe Euron Greyjoy la Debarcaderul Regelui pentru a discuta despre o posibilă alianță. Cu toate că refuză cererea în căsătorie, Euron îi făgăduiește că nu se va întoarce până nu îi va aduce un dar de neprețuit.[1]Dorind să se asigure că nobilii din Reach nu vor spriji Casa Tyrell care se aliase cu Daenerys, Cersei îi cheamă la Debarcaderul Regelui pentru a se asigura de loialitatea lor, așteptând astfel să i se jure credință. Regina subliniază pericolul pe care o armată invadatoare (formată din dothraki Nepatați și trei dragoni) îl reprezintă pentru Westeros (distrugerea teritoriului și înrobirea locuitorilor), iar Qyburn îi informează că se află în căutarea unei soluții pentru oprirea dragonilor. Când Lordul Tarly bate puțin în retragere, îi este sugerat faptul că, după câștigarea războiului, titlul de Păzitor al Sudului va ajunge la el.

După aceea, Qyburn îi arată lui Cersei craniile dragonilor care, la porunca lui Robert Baratheon, fuseseră mutate din sala tronului în subteran, moment în care o și informează de vulnerabilitatea dragonilor (unul dintre dragonii lui Daenerys fusese rănit în arenele de luptă din Meereen). Garantându-i că ballista din fața ei poate răni dragonii, Qyburn o îndeamnă să o testeze. De îndată ce craniul masiv al lui Balerion cel Groaznic (dragonul lui Aegon Cuceritorul) este străpuns, Cersei se arată mulțumită de invenție.[2]

Euron se întoarce în capitală cu Ellaria și Tyene, vinovatele pentru uciderea fiicei lui Cersei, Myrcella, iar, în semn de recunoștință pentru fapta lui Euron, Cersei acceptă cererea în căsătorie a acestuia (nunta amânând-o până la terminarea războiului) și îi numește pe Euron comandant al forțelor navale.

Ellaria și Tyene sunt acum în temniță, amândouă legate și cu un căluș în gură. Cersei afirmă că, deși sunt dușmance, îi înțelege furia. Femeia insinuează cum propria aroganță i-ar fi adus moartea lui Oberyn, el nelăsându-l să moară liniștit, ba chiar tachinându-l pe Ser Gregor. Mărturisindu-i suferința pricinuită de decesul lui Myrcella, Cersei se apropie tot mai mult de fiica celei căreia i se adresează. Îi complimentează frumusețea, și o sărută pe buze pe Tyene, așa cum și Ellaria, dorind să se răzbune pentru moartea lui Oberyn, făcuse cu Myrcella. Qyburn îi pune din nou călușul în gură lui Tyene și îi înmânează lui Cersei antidotul. Nu înainte de a pleca, Cersei o asigură pe Ellaria că își va vedea fiica murind, iar apoi cum cadavrul ei va putrezi în temniță.

Cersei își petrece noaptea cu Jaime, nepăsându-i noii regine a Celor Șapte Regate de cei ce i-ar putea vedea împreună. Bernadette o informează că o așteaptă un vizitator din Braavos: Tycho Nestoris, un reprezentant al Băncii de Fier. Făgăduindu-i că își va plăti datoria în două săptămâni, Cersei subliniază pierderile pe care banca le-a avut de când Daenerys a eliberat sclavii.[3]

După bătălia de la Highgarden, Cersei se întâlnește cu Tycho. Se arată încântat de decizia lui Cersei de a folosi aurul obținut în bătălie pentru a plăti datoria avută la Banca de Fier a familiei Lannister, adăugând că este chiar mai pricepută ca decedatul ei tată, un bărbat eficace şi eficient. Pentru a își consolida puterea pe tot continentul, Cersei are nevoie de susținerea Băncii de Fier. Cu o parte din banii pe care intenționează să îi împrumute, Cersei va cumpăra serviciile Companiei de Aur, cea mai mare și pricepută armată de mercenari din Orașele Libere. Tycho o asigură de sprijinul Băncii de Fier de îndată ce aurul va fi primit.[4]

Ajuns la Debarcaderul Regelui, Jaime o informează pe Cersei de înfrângerea suferită, adăugând și că, indiferent de ce fac, nu o vor putea învinge pe Daenerys. Dothrakii s-au dovedit luptători iscusiți, omorând mulți oameni din oștirea lui Cersei, iar scorpionul lui Qyburn nu a făcut nimic mai mult decât să îl înfurie pe Drogon. Jaime este convins că orice oștire de mercenari pe care Cersei o va plăti pentru a lupta în locul oamenilor lor va ieși în dezavantaj, întrucât dothrakii îi dăduseră de înțeles în bătălie că războiul, pentru ei, este doar un sport. Îl întreabă sarcastic dacă ar trebui să se predea cuiva care se râvnește să stea pe un tron ocupat de sora celui care îi omorâse tatăl cu ani în urmă. Cersei îl aduce în discuție și pe Tyrion, ocazie în care Jaime îi dezvăluie că nu fratele lor cel mic a avut de aface cu moartea lui Joffrey, ci Olenna Tyrell care a mărturisit adevărul înainte de a muri. Nedând crezare acestui lucru, Jaime se străduiește să o convingă de veridicitatea acestui fapt, întrebând-o cu cine ar fi preferat Olenna să rămână căsătorită Margaery: sadicul Joffrey sau maleabilul Tommen, pe care Olenna l-ar fi putut influența după bunul plac. Furioasă, își exprimă regretul că și-a ascultat fratele, Cersei considerând că vinovata de moartea fiului ei merita să moară în chinuri. Jaime subliniază apoi că o astfel de răzbunare nu are rost acum, când toți membrii Casei Tyrell morți, iar el și Cersei sunt pe cale a avea aceeași soartă. Conștientă de acest lucru, regina preferă să lupte până la moarte, fără a i se supune lui Daenerys.

Jaime îl surprinde mai târziu pe Qyburn în vizită la Cersei. După plecarea Mâinii Reginei, Jaime îi spune de întâlnirea pe care a avut-o cu Tyrion, în care fusese informat că Regina Dragon dorește să cadă la o înțelegere, ca urmare a oștirei morților, aflată pe care să atace locuitorii din Westeros. Cersei susține în fața lui Jaime că a luat în calcul posibilitatea ca o alianță cu Daenerys să fie o mișcare înțeleaptă, motivul pentru care regină Celor Șapte Regate nu a împiedicat întâlnirea dintre Tyrion și el. Cersei rămâne hotărâtă să distrugă orice forță potrivnică și își întreabă fratele dacă intenționează să îl pedepsească pe Bronn pentru întâlnirea clandestină, pe care o organizase. De asemena, Cersei îi dezvăluie nu numai că este însărcinată din nou, ci și că este hotărâtă să îl recunoască pe Jaime ca adevăratul tată în ciuda dezaprobării oamenilor, afirmând că, așa cum spunea și tatăl lor, leul nu-şi bate capul cu ce cred oile. Cersei îi îmbrățișează pe Jaime și îi șoptește la ureche să nu o mai trădeze vreodată.[5]

Qyburn o înștiințează pe Cersei că susținătorii lui Daenerys se află pe drum spre Arena Dragonilor. După aceea, Cersei îi zice lui Gregor că, în cazul în care ceva merge prost, să îi ucidă mai întâi pe Daenerys, Tyrion și Jon, iar apoi pe cei ramai în ce ordine dorește.

Au loc negocierile la Arena Dragonilor, unde Cersei își întâlnește inamicii. Când Cersei cere să știe unde este rivala ei, Regina Dragon își face intrarea spectaculoasă, alături de Drogon și Rhaegal. După ce își ocupă locul în marea mulțime, cele două regine schimbă două vorbe, iar Tyrion se înfățișează în fața oamenilor de încredere ai lui Cersei. După ce Euron își avertizează nepotul că, în cazul în care nu i se supune, o va ucide pe Yara, care încă îi este ostatică. Îl ia în derâdere și pe Tyrion din pricina staturii sale, făcând glume pe seama bărbatului și povestind-i cum piticii, în Insulele de Fier, sunt omorâți imediat la naștere. În momentul în care ordinul unui Jaime furios nu i se dă ascultare, Cersei îl repetă, făcându-l pe Euron să aleagă între a pleca sau a se așeza înapoi pe scaun. Întalnirea o ia pe drumul cel bun imediat după, când Tyrion, Daenerys și Jon o pot avertiza pe Cersei de un inamic comun. Crezând că este doar un truc de a o face să își retragă apărarea, Cersei nu le dă ascultare. Îi este adusă o creatură care, deși nu execută nicio mișcare inițial, se repede la Cersei de îndată ce cutia în care se afla este răsturnată. Mortul nu o poate atinge din cauza lanțurilor în care fusese pus, iar Sandor îl despică imediat în două bucăți cu sabia. Partea superioară încă se mișcă, iar Jon, vrând să le facă o demonstrație, înjunghie mortul cu un pumnal făcut din sticla dragonului, nu înainte de a da foc cu torță mâinii tăiate a creaturii. Daenerys răspunde la întrebarea adresată de Jaime, precizând că armata morților este formată dintr-un număr de peste 100 000 de creaturi. O altă întrebare este pusă, de această dată, de către Euron, care vrea să știe dacă creaturile pot înota. Jon îi răspunde că nu, ceea ce îl face pe Euron să își anunțe de față cu toți întoarcerea în Insulele de Fier. Conform spuselor sale, creatura este singurul lucru care îl îngrozește. Deși îi justifică așa-zisa frică, Cersei îl face laș din cauză că s-a retras. De asemena, ea declară că un armistițiu nu va exista atâta timp condițiile nu îi sunt acceptate (lui Jon fiindu-i imposibilă neparticiparea în conflictul pentru Tronul de Fier, drept consecință a jurământului făcut lui Daenerys). Cersei pleacă și ea, mulțumită să își lase inamicii să se lupte de unii singuri cu armată morților, ca mai apoi să le vină de hac celor ce vor ieși învingători.

Tyrion intră de unul singur la Cersei, iar cei doi încep a purta o conversație. Deși admite că nu Tyrion l-a ucis pe Joffrey, Cersei continuă să își blameze fratele pentru moartea lui Tywin, dar și evenimentele care au cauzat distrugerea viitorului Casei Lannister și moartea celorlalți copii ai ei. Susținând în continuare că i-a iubit pe Myrcella și Tommen aproape la fel de mult ca mama lor, Tyrion recunoaște cât de mult regretă moartea celor doi. Cu toate că Tyrion o provoacă, Cersei nu îi poruncește lui Gregor să îl ucidă pe Tyrion. Ușurat, Tyrion se îndreaptă direct spre vin, iar, pe parcursul convorbirii, Tyrion trage concluzia că Cersei este însărcinată.

Cei trei Lannisteri se întorc la Atena Dragonilor. Cersei își exprimă acordul de a coopera în bătălia cu ceilalți, susținând că oștirea Casei Lannister va mărșălui către Nord, alături de forțele Caselor Stark și Targaryen.

După ce delegația inamică a plecat, Jaime se întâlnește cu comandanții pentru a pregăti expediția spre Winterfell. Auzind cele discutate, Cersei le cere lorzilor să părăsească încăperea, să vorbească între patru ochi cu fratele ei. Șocat de atitudinea și cuvintele pe care Cersei i le adresează, Jaime îi este dezvăluit planul pe care Cersei l-a pus la cale cu Euron. Regele Insulelor de Fier nu o părăsire, ci plecase pentru a cumpăra serviciile Companiei de Aur și de a o aduce în Westeros. Cersei, în mod deliberat, l-a lăsat pe Tyrion să își tragă propriile concluzii, bazându-se că, odată ce ar fi aflat de sarcină, ar fi crezut minciuna cum că ar dori să ajute, când ea, de fapt, intenționează să își lase vrăjmașii să își epuizeze forțele în lupta cu oștirea morților.

Jaime se arată indignat de conspirația pusă la cale de sora sa și Euron, Cersei îi reamintește că și el a conspirat împotriva ei cu Tyrion. Bulversat de acuzație, Jaime îi reamintește cu încredere că, indiferent de cine câștigă, ei doi vor avea de suferit din cauza neimplicării în războiul din Nord. Vor fi fie uciși de morți, fie de către susținătorii Caselor Stark și Targaryen. Rămânând indiferentă la cele auzite, Jaime declară cu dezgust că el are de gând să își onoreze jurământul făcut. Calea îi este blocată atunci când încearcă să plece, iar Cersei insistă că îl va ucide daca o trădează. Neputând să ucidă bărbatul pe care îl iubește, Cersei nu dă ordinul să fie ucis. Pe măsură ce se uită întristată la Jaime plecând, zăpada începe să se așterne.[6]

Sezonul 8 Edit

Așteptând ca flota de fier să ajungă în port, Qyburn o Informează de căderea Zidului. Vestea nu o surprinde deloc, Cersei chiar schițând un zâmbet la auzirea întâmplării.

La Fortăreața Roșie, Cersei îl întâlnește pe Harry Strickland, căpitanul Companiei de Aur. Acolo, se află că, din cei douăzeci de mii de oameni, câțiva muriseră în timpul călătoriei din cauza cuiva care a trișat la zaruri. Cersei este dezamăgită să afle că elefanții Companiei de Fier nu au putut fi aduși din cauza drumului care ar fi trebuit să fie parcurs pe mare, iar, odată cu plecarea lui Strickland, Euron cere să vorbească cu ea în privat. Refuzând inițial cererea bărbatului, Cersei îi reamintește care le fusese înțelegerea. Răspunsul nu este deloc pe placul lui Euron, care punctează că sfârșitul războiului poate avea loc după mulți ani de la declanșarea sa. Cersei îi spune că trebuie să o câștige, iar, când comportamentul lui Euron începe să o deranjeze, regina Celor Șapte Regate afirmă că ar fi executat pe oricine care ar fi îndrăznit să rostească astfel de vorbe. Din răspunsul pe care Euron i-l dă reiese pentru încă o dată stima de sine ridicată pe care o are acest Greyjoy. Ridicându-se de pe tron, Cersei stă câteva clipe pe gânduri și îi dă de înțeles să o urmeze.

După momentul petrecut împreună, ei îl pomenesc Robert Baratheon și incapacitatea sa de a satisface o femeie în ciuda obiceiului său de a frecventa prostituate. Când Euron o întreabă și de prestația lui Jaime, Cersei devine vizibil iritată. Când o întreabă de propria prestație, Cersei afirmă că o încântă aragonța pe care el o afișează,după care îi dă ordin să se retragă. Aflat pe punct de plecare, Euron îi fagaduiește că îi va pune un prinț în pântec, neștiind de copilul pe care Cersei îl așteaptă cu Jaime.[7]

După ce Euron o informează de succesul pe care l-a avut în bătălia din apropierea Pietrei Dragonului, împotriva forțelor Targaryene, Cersei îi împărtășește vestea sarcinii sale, mințindu-l că el este tatăl copilului pe care îl așteaptă (când, de fapt, nu este nimeni altul decât Jaime). Pentru a evita ca Daenerys să atace castelul, Cersei le-a permis cetățenilor să se adăpostească în Fortăreața Roșie. Prin această acțiunea, Cersei a căpătat și recunoștința locuitorilor. Înainte de a lua în asediu orașul, Daenerys și susținătorii săi negociază cu forțele inamice. Încercările lui Tyrion de a o îndupleca pe Cersei se dovedesc a fi un eșec. Regina Celor Șapte Regate dă poruncă ca Missandei să fie decapitată.[8]

Planul lui Cersei ia cu totul altă întorsătură atunci când Daenerys, călare, pe Drogon, și ostirile ei încep să nimicească atât forțele Lannister, cât și pe locuitorii din Debarcaderul Regelui. Deși ezită la început, Cersei îi urmează sfatul lui Qyburn, de a se adăposti în Avanpostul lui Maegor. Clădirea continuă să se prăbușească, iar o parte din Gărzile Reginei moare drept consecință. Pentru a ajunge față în față cu fratele său, Sandor Clegane ucide și restul gărzilor rămase în viață. Vizibil speriată, Cersei îi poruncește Muntelui să o protejeze, dar, când este ignorată, Qyburn repetă porunca în numele reginei, sfârșind imediat ucis de Gregor. Văzând că nu se poate discuta, Cersei pleacă de lângă frații aflați pe cale de a se lupta.

Cersei este de una singură în castel atunci când zărește un Jaime rănit apropiindu-se. Cu toate că se bucură să îl revadă, Cersei nu poate să nu își exprime îngrijorarea pentru rănile fratelui ei. După, cei doi fug spre pivnițe, către ieșirea secretă din Fortăreața Roșie, la capătul căreia o barcă urmează să îi ducă pe amândoi la Pentos. Văzând ieșirea blocată de dărâmături, o Cersei înspăimântată începe să plângă, spunând că nu vrea ca ea și pruncul ei să moară. Jaime o îmbrățișează pentru o ultimă dată, spunând că nimic altceva nu mai contează în momentul de față, iar, pe măsură ce fratele o ține strâns la piept, Fortăreața Roșie se prăbușește.[9]

Războiul ia sfârșit, iar Tyrion, trecând printre dărâmături, zărește mâna de aur a lui Jaime. El începe să îndepărteze molozul, dând astfel peste cadavrul surorii ei, iar mai apoi peste cel al lui Jaime. Tyrion începe să plângă la vederea fratelui său decedat, care murise în brațele femeii iubite. Cersei este menționată ulterior de către Yara Greyjoy care, în ciuda parjolirii înfăptuite de Daenerys a Debarcaderului Regelui, o consideră pe Cersei un tiran, iar pe Regina Dragon, o salvatoare.[10]

Apariții Edit

Referinţe Edit